Spółki Grupy:
Bieżący kurs akcji ABC Data SA (ABC):

Strategia rozwoju

W opracowanej przez nas strategii budowy wartości i rozwoju Spółki zakładamy osiągnięcie do 2018 roku pozycji niekwestionowanego lidera nowoczesnej dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniejoraz zwiększenie do tego czasu udziałów w polskim rynku z 21,5% do 25%, a w regionie CEE z 6,1% do 10%. Planujemy dalsze zacieśnianie współpracy z producentami, rozwój usług, a także intensywne działania w celu powiększania bazy aktywnych klientów. Utrzymanie wzrostu oraz silnej i stabilnej pozycji finansowej Spółki jest dla nas priorytetem.

Skuteczna realizacja strategii ABC Data jest oparta o dziewięć kluczowych inicjatyw biznesowych. Kładziemy nacisk na rozwój nowoczesnych usług e-commerce, budowanie kompetencji i usług w ramach dystrybucji z wartością dodaną (VAD) i rozwój obszarów Mobile oraz Telco. Rozważamy także działania z zakresu M&A (Mergers and Acquisitions) w celu dalszego, dynamicznego rozwoju Spółki.

1
Sprawdzony model biznesowy rozwoju regionalnego

Jednym z filarów naszej strategii jest sprawdzony model biznesowy rozwoju regionalnego. Do tej pory, jako jedyna Polska firma dystrybucyjna działamy w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej – Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie, Estonii i Rumunii.

Ponadto z sukcesem rozwijamy eksport na rynki zagraniczne. Obecnie prowadzimy działania handlowe na 45 rynkach. Rozwój sprzedaży jest dla nas niezwykle ważny, dlatego planujemy zwiększenie liczby klientów z 13 000 do 18800 w 2018 roku, w całym regionie CEE.

2
Rozbudowa oraz optymalizacja oferty produktów i usług

Intensywny rozwój spółki napędzany jest przez jedną z najszerszych ofert produktowych w regionie. Obecnie posiadamy w sprzedaży ponad 180 000 produktów przeszło 1000 renomowanych marek.

Stale rozwijamy Portfolio produktów. Nasi Klienci mogą zaopatrzyć się nie tylko w dowolne rozwiązania IT, od drobnych akcesoriów, przez peryferia, oprogramowanie, komputery aż po zaawansowany sprzęt niezbędny do tworzenia infrastruktury sieciowej, lecz także elektronikę użytkową czy sprzęt RTV i AGD. Naszym partnerom oferujemy również nowe marki i linie produktowe, w tym produkty wysokomarżowe – oferta w branży office liczy już ponad 250 kluczowych marek, intensywnie poszerza się kategoria zabawek, a o kolejne A-brandy rozbudowana została oferta narzędzi i elektronarzędzi. Rozwijamy ofertę w kategorii smart – już teraz są to produkty smart-fit, smart-home, smart-health. W dalszej kolejności planujemy włączenie do sprzedaży artykułów samochodowych, elektroniki profesjonalnej oraz oferty Home&Living i lifestyle.

3
Efektywna logistyka i sprzedaż usług dodatkowych

Kolejnym silnym filarem, na którym opieramy strategię, są doskonałe usługi, które czynią z nas dystrybutora zapewniającego kompleksową obsługę Partnerów w zakresie dostaw towarów, usług finansowych czy marketingowych.

To jednak nie wszystko, co możemy zaproponować naszym Resellerom. Każdy z naszych Klientów może liczyć na usługi z zakresu wynajmu urządzeń drukujących, doradztwa sprzętowego, audytu zaplecza IT, wartościowych szkoleń – również dla klientów końcowych. W ABC Data Klienci mają możliwość uzyskania kredytu, nawet już na samym początku współpracy, a korzystający z programu partnerskiego Turbo Kredyt w zamian za regularne zakupy otrzymują dodatkowe dni terminu płatności. Oferujemy także dodatkowe limity kredytowe na czas intensywnych zakupów, np. w okresie przedświątecznym, a także szereg innych programów partnerskich jak Top300, Arkadia czy program partnerski dla firm wdrażających technologię 3D.

4
Rozwój e-commerce w CEE

Silną pozycję ABC Data i nieograniczone możliwości rozwoju stanowi e-commerce, który rozwijamy w całym regionie CEE.

Do dyspozycji Partnerów mamy platformy handlowe, które są zaawansowanymi rozwiązaniami do handlu internetowego, a także obsługi klienta końcowego.

  • InterLink – w opinii Klientów – najlepszy, najbardziej wiarygodna i najbardziej efektywna platforma e-commerce B2B na rynku IT
  • Reseller Web – zaawansowana technologicznie platforma sklepów internetowych dla Resellerów funkcjonująca w modelu white label
  • Gateway XML – zaawansowane API umożliwiające pełną integrację platform internetowych Resellerów z bazą produktową ABC Data S.A.
5
Value+, Mobile oraz Telco

Piątym filarem, dzięki któremu stajemy się niekwestionowanym liderem nowoczesnej dystrybucji IT w CEE, jest rozwój dywizji Value+ oraz obszarów Mobile i Telco.

W ramach Działu Rozwiązań Zaawansowanych Value+, Resellerzy uzyskują dostęp do szerokiej gamy produktów wiodących światowych Vendorów. To jednak nie wszystko. Nasi eksperci oferują również  wsparcie techniczne oraz profesjonalne szkoleń. Handlowcy Value+ specjalizują się w obsłudze klientów z różnych sektorów gospodarki.

W ramach rozwoju sprzedaży Mobile&Telco współpracujemy bezpośrednio z wiodącymi polskimi operatorami telekomunikacyjnymi. Wprowadzamy na rynek europejski nowe marki smartfonów np. Honor oraz jesteśmy głównym dostawcą na rynku polskim, takich marek jak Huawei. Z powodzeniem rozwijamy również nowe obszary związane z produkty kategorii „smart” – smart fit, smart health oraz smart home.