Spółki Grupy:
Bieżący kurs akcji ABC Data SA (ABC):

Strategia rozwoju

W opracowanej przez nas strategii budowy wartości i rozwoju Spółki, zakładamy osiągnięcie do 2018 roku pozycji lidera nowoczesnej dystrybucji IT w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest zwiększenie udziałów w polskim rynku z 21,5% do 25% (zrealizowany w 2017 roku), a w regionie CEE z 6,1% do 10%.

Planujemy dalsze zacieśnianie współpracy z producentami sprzętu, rozwój usług, a także intensywne działania w celu powiększania bazy aktywnych klientów. Utrzymanie wzrostu oraz silnej i stabilnej pozycji finansowej Spółki jest dla nas priorytetem.

Skuteczna realizacja strategii ABC Data jest oparta o szereg kluczowych inicjatyw biznesowych. Kładziemy nacisk na rozwój nowoczesnych usług e-commerce, budowanie kompetencji i usług w ramach dystrybucji z wartością dodaną (VAD) i rozwój obszarów Mobile oraz Cloud. Przeprowadziliśmy także działania z zakresu M&A (Mergers and Acquisitions) w celu dalszego, dynamicznego rozwoju Spółki.

1
Sprawdzony model biznesowy rozwoju regionalnego

Jednym z filarów naszej strategii jest sprawdzony model biznesowy rozwoju regionalnego. Jako jedyna polska firma dystrybucyjna działamy w 8 krajach Europy Środkowo-Wschodniej – Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Litwie, Łotwie, Estonii i Rumunii.

Ponadto z sukcesem rozwijamy eksport na rynki zagraniczne. Obecnie prowadzimy działania handlowe na 45 rynkach. Rozwój sprzedaży jest dla nas niezwykle ważny, dlatego planujemy sukcesywne zwiększenie liczby klientów w całym regionie CEE.

2
Rozbudowa oraz optymalizacja oferty produktów i usług

Intensywny rozwój spółki napędzany jest przez jedną z najbardziej kompletnych ofert usług i sprzętu IT i elektroniki użytkowej w regionie. Dostarczamy wysokiej jakości produkty wielu renomowanych marek i stale rozwijamy ich portfolio.

Nasi Klienci mogą zaopatrzyć się nie tylko w dowolne rozwiązania IT, od drobnych akcesoriów, przez peryferia, oprogramowanie, komputery aż po zaawansowany sprzęt niezbędny do tworzenia infrastruktury sieciowej, lecz także elektronikę użytkową czy sprzęt RTV i AGD.

Naszym partnerom oferujemy również nowe marki i linie produktowe, w tym produkty z bardzo popularnych kategorii, jak smart home.

3
Efektywna logistyka i sprzedaż usług dodatkowych

Jednym z filarów, na którym opieramy naszą strategię, są wysokiej jakości usługi. To właśnie one czynią z nas dostawcę zapewniającego kompleksową obsługę Partnerów w zakresie dostarczania towarów, usług finansowych czy marketingowych.

Dostawy produktów realizujemy już na kolejny dzień roboczy od daty złożenia zamówienia, zaś w miastach, w których znajdują się nasze magazyny, zamówienie może być dostarczone nawet tego samego dnia roboczego. Czasy dostaw z polskich magazynów do krajów Unii Europejskiej standardowo nie przekraczają 48 godzin. Naszym Resellerom oferujemy też szereg wyspecjalizowanych usług logistycznych, w tym dostarczanie przesyłek bezpośrednio do ich Klientów końcowych.

Partnerzy ABC Data mogą również skorzystać z takich usług, jak najem urządzeń drukujących, doradztwo sprzętowego, audyt zaplecza IT, a także liczne, wartościowe szkolenia.

W ABC Data Resellerzy mają możliwość uzyskania kredytu nawet już na samym początku współpracy. Z kolei korzystający z programu partnerskiego Turbo Kredyt, w zamian za regularne zakupy otrzymują dodatkowe dni terminu płatności. Oferujemy także dodatkowe limity kredytowe na czas intensywnych zakupów, np. w okresie przedświątecznym, a także inne programy, jak Arkadia – skierowany do nowych Klientów, rozpoczynających współpracę z ABC Data – czy program partnerski dla firm wdrażających technologię 3D.

4
Rozwój e-commerce w CEE

Jedną z przewag konkurencyjnych ABC Data już od lat stanowi E-commerce. Nasze kompetencje, i zaawansowane narzędzia z tego obszaru, rozwijamy w całym regionie CEE.

Do dyspozycji naszych Partnerów są zaawansowane platformy handlowe, będące innowacyjnymi rozwiązaniami przeznaczonymi do prowadzenia handlu internetowego, a także elektronicznej obsługi Klientów końcowych.

  • InterLink – podstawowe narzędzie sprzedażowe ABC Data. W opinii Klientów jest to najlepsza, najbardziej wiarygodna i najbardziej efektywna platforma e-commerce B2B na polskim rynku IT
  • m-InterLink – zaawansowane narzędzie informatyczne działające na telefonach i tabletach pracujących w oparciu o systemy operacyjne Android oraz iOS. Umożliwia naszym Partnerom zamawianie produktów z oferty ABC Data przy wykorzystaniu urządzeń mobilnych.
  • Reseller Web – zaawansowana technologicznie platforma sklepów internetowych dla Resellerów. Pozwala na bezproblemowe tworzenie i konfigurowanie otwartego sklepu online w pełni zintegrowanego z systemem transakcyjnym ABC Data
  • Gateway – narzędzie wspierające sprzedaż internetową. Umożliwia resellerom kompletny i zautomatyzowany dostęp do bazy produktów znajdujących się w naszych magazynach oraz oferuje pełne wsparcie w zakresie automatyzacji procesów sprzedaży.
5
VAD, Cloud, Mobile

Ważnym filarem naszej strategii jest systematyczny rozwój w obszarach dystrybucji z wartością dodaną, cloud computingu i technologii mobilnych.

W ramach naszych stale rozwijanych kompetencji VAD, Resellerzy uzyskują dostęp do szerokiej gamy produktów wiodących światowych Vendorów oraz szeregu zaawansowanych usług i szkoleń. Inżynierowie ABC Data posiadają wysokie kwalifikacje oraz aktualną wiedzę na temat nowych technologii i trendów panujących na rynku IT. W zależności od potrzeb naszych Klientów oferują wsparcie w realizacji prowadzonych projektów – od etapu analizy potrzeb Klienta, aż po wdrożenia przygotowanych rozwiązań.

Usługi w chmurze stanowią przyszłość IT, a jednocześnie są szansą dla tysięcy firm i użytkowników indywidualnych na dostęp do najnowocześniejszych rozwiązań IT. To właśnie dlatego rozwój kompetencji i oferty w obszarze cloud computingu jest jednym z naszych priorytetów. Specjalnie dla naszych Resellerów stworzyliśmy ABC Data Cloud. To autorski marketplace dedykowany Partnerom zainteresowanym nowoczesnymi usługami w chmurze. Platforma została zaprojektowana i zbudowana w oparciu o najnowsze trendy i sugestie naszych Klientów. To miejsce, w którym w prosty sposób można udostępniać i korzystać z technologii tworzonych przez globalnych oraz polskich dostawców usług cloud.

W ramach rozwoju w obszarze Mobile współpracujemy bezpośrednio z wiodącymi polskimi operatorami telekomunikacyjnymi. Wprowadzamy na rynek europejski nowe marki smartfonów np. Xiaomi. Jesteśmy wiodącym dostawcą na rynku polskim sprzętu takich marek jak Huawei, Apple czy Xiaomi – ABC Data była pierwszym oficjalnym dystrybutorem sprzętu tej marki w Unii Europejskiej. Z powodzeniem rozwijamy również ofertę produktów „smart”, w takich kategoriach jak smart fit czy smart home.