Spółki Grupy:
Bieżący kurs akcji ABC Data SA (ABC):
Kontakt dla mediów

Agnieszka Forasińska
T: +48 22 591 67 83
E: Agnieszka.Forasinska@abcdata.eu

Komunikaty prasowe

ABC Data poszerza kanał sprzedaży smartfonów Xiaomi o Allegro

20.10.2016

ABC Data, pierwszy oficjalny dystrybutor smartfonów Xiaomi w Polsce i Unii Europejskiej poszerza dotychczasowy kanał sprzedaży o Allegro. Największa platforma e-commerce w kraju będzie pozycjonować smartfony Xiaomi jako własną ofertę. Dzięki temu klienci zyskają pewność, że produkty pochodzą z oficjalnej dystrybucji ABC Data i są dostosowane do europejskich standardów.

W ofercie Allegro znajdą się trzy modele smartfonów: Xiaomi Mi 5, Xiaomi Redmi  Note 3 oraz Xiaomi Redmi 3S. Rekomendowana cena pierwszego modelu wciąż będzie wynosić 1799 PLN. Dwóch kolejnych – również bez zmian - 999 PLN i 699 PLN.

ABC Data zapowiedziała sukcesywne poszerzanie kanału sprzedaży jeszcze pod koniec września, gdy smartfony Xiaomi oficjalnie pojawiły się w ofercie dystrybutora. Decyzję o nawiązaniu współpracy z Allegro podjęto jednak szybciej niż pierwotnie zakładano.

- Marka, jak i produkty Xiaomi cieszą się w Polsce i na świecie bardzo dobrą opinią. Są wysokiej jakości, eleganckie i do tego atrakcyjne cenowo. Dlatego spodziewaliśmy się, że zainteresowanie nową ofertą na rynku będzie duże. Ale sukces i tak przerósł nasze oczekiwania. Cele sprzedażowe, które chcieliśmy zrealizować w  pierwszym miesiącu naszej sprzedaży, osiągnęliśmy w jej pierwszym tygodniu  – mówi Łukasz Łyżwa, Xiaomi Product Director w ABC Data.

Poszerzenie kanału sprzedaży o Allegro było podyktowane kilkoma ważnymi czynnikami. Allegro jest największą platformą e-commerce w Polsce. Według PBI/Gemius Megapanel, platformę odwiedza miesięcznie ponad 14 milionów osób  (prawie 60 proc. wszystkich internautów w kraju). Znaczenie ma również fakt, iż aplikację mobilną Allegro – dostępną na systemach operacyjnych iOS, Android, Windows Mobile – pobrało już 7 mln użytkowników urządzeń mobilnych. Tak relatywnie szeroki kanał mobilnej sprzedaży idealnie wpisuje się w politykę firmy Xiaomi, która do komunikacji z rynkiem chętnie wykorzystuje mobilny internet.  

- Proces rozszerzanie kanału sprzedaży smartfonów Xiaomi będziemy jednak dalej kontynuowali. Jeszcze w tym miesiącu powinniśmy ogłosić współpracę z kolejnymi podmiotami. Tym samym produkty naszego partnera będą dostępne dla coraz szerszej grupy klientów końcowych – dodaje Łukasz Łyżwa.

Pobierz PDF