Spółki Grupy:
Bieżący kurs akcji ABC Data SA (ABC):
Kontakt dla mediów

Agnieszka Forasińska
T: +48 22 591 67 83
E: Agnieszka.Forasinska@abcdata.eu

Komentarze zarządu

Oświadczenie związane z raportem bieżącym Lark.pl S.A.
2017-02-14

Zgodnie z Dobrymi Praktykami Spółek Notowanych na GPW 2016, w nawiązaniu do treści raportu bieżącego nr 3/2017 z dnia 14 lutego 2017 roku opublikowanego przez Lark.pl S.A. („Raport”), w odpowiedzi na zawarte w Raporcie bezzasadne i narażające ABC Data S.A. na utratę dobrego imienia twierdzenia, Zarząd ABC Data S.A. oświadcza, że:

  1. Przedstawione przez spółkę Lark.pl S.A. w Raporcie  twierdzenia są nieprawdziwe, wprowadzające w błąd i nie znajdują oparcia w stanie faktycznym i prawnym.
  2. ABC Data S.A. kwestionuje oraz uznaje za niezasadne i bezpodstawne roszczenia Lark Europe S.A. przedstawione w ww. Raporcie.

 

Spółka ABC Data S.A. do dnia dzisiejszego nie otrzymała zawiadomienia z właściwego sądu o złożeniu przez Lark Europe S.A. wniosku o zawezwanie do próby ugodowej, o którym mowa w ww. raporcie bieżącym. W związku z publicznym formułowaniem przez LARK.PL S.A. niezasadnych roszczeń wobec ABC Data S.A. i rozpowszechnianiem godzących w dobre imię ABC Data S.A. informacji, Zarząd ABC Data S.A. zamierza podjęcie stosownych kroków prawnych w celu ochrony dóbr osobistych spółki  na podstawie art. 43 w zw. z art. 23 i 24 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z poźn. zm.).

Niezależnie od dochodzenia swoich praw na drodze postępowania cywilnego, ABC Data S.A. skieruje do odpowiednich organów ścigania zawiadomienie o możliwości popełnienia przez osoby odpowiedzialne za publikację powyższych informacji narażających ABC Data S.A. na utratę dobrego imienia,  przestępstwa pomówienia z art. 212 § 1 i 2 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. Kodeks karny (Dz. U. nr 88, poz.  553 ze zm.).

 

 

W imieniu Zarządu ABC Data S.A.

Ilona Weiss, Prezes Zarządu

Juliusz Niemotko, Wiceprezes Zarządu

HBRP: Ilona Weiss – w korporacyjnych systemach wartości współpraca jest jedną z kluczowych cech
2017-02-06

Choć pracownicy narzekają na niepotrzebne – ich zdaniem – spotkania, wielogodzinne narady czy konferencje, nie ma od nich ucieczki. Rzecz w tym, aby przekładały się na efekty w postaci wydajniejszej współpracy i realizacji ogólnofirmowych celów. Jak to zrobić? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w najnowszym komentarzu Ilony Weiss, Prezes Zarządu ABC Data, w którym dzieli się swoją refleksją dotyczącą miejsca współpracy w korporacyjnych systemach wartości.

Komentarz dostępny jest na stronie Harvard Business Review Polska. Zapraszamy do lektury.

Więcej
Rzeczpospolita: Juliusz Niemotko: Polacy fanami chińskich smartfonów
2017-01-30

Producenci z Dalekiego Wschodu odgrywają coraz większą rolę na światowym rynku smartfonów. Co jest źródłem ich sukcesu? Zdaniem Wiceprezesa Zarządu ABC Data, Juliusza Niemotko, przewagę daje im ogromny rynek lokalny, który zapewnia nieporównywalne możliwości rozwoju. Stworzenie potęgi na rynku wewnętrznym pozwala chińskim producentom zdobywać później rynek globalny.

Cała rozmowa z Juliuszem Niemotko dostępna jest na stronie Rzeczpospolita.pl Zachęcamy do jej obejrzenia.

Więcej
Inwestorzy.tv: Ilona Weiss o odbudowywaniu zaufania rynku po decyzji US, najlepszych marżach w branży i planach ABC Data na rok 2017
2016-12-16

Więcej
Rok 2017, czyli gdzie wzrosty po spadkach – nowy felieton Ilony Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
2016-12-11

Choć kończący się rok zdecydowanie nie rozpieszczał branży, a aktualny obraz rynku z pozoru nie skłania do optymizmu, w 2017 roku możemy spodziewać się poprawy. Trendy spadkowe zostaną nie tylko zahamowane, ale i odwrócone, a poza tym już dziś można zidentyfikować obszary rynku, w których spadki są czymś zupełnie nieznanym – pisze Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data w swoim nowym felietonie. Cały tekst można przeczytać w wersji drukowanej oraz na stronie internetowej tygodnika WPROST.

E-mail do Mikołaja - nowy felieton Ilony Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
2016-11-13

Na gwiazdkowe upominki coraz częściej wybierane są zaawansowane technologicznie urządzenia. Fakt ten znacznie utrudnia zadanie współczesnemu Mikołajowi. Aby prezenty sprostały oczekiwaniom, musi on wziąć pod uwagę niemałą liczbę parametrów i przeprowadzić dokładny research w sieci. W końcu nawet w przypadku dzieci tradycyjny pluszowy miś, lalka czy klocki stanowią dziś nie tyle najważniejszą atrakcję, co sympatyczny dodatek do technologicznego prezentu. Co w takim razie przynosi dziś święty Mikołaj? Odpowiedź na to pytanie w najnowszym felietonie Ilony Weiss, Prezes Zarządu ABC Data, który można przeczytać w wersji drukowanej oraz na stronie internetowej tygodnika WPROST.

E-commerce – więcej niż handel – felieton Juliusza Niemotko, Wiceprezesa Zarządu ABC Data S.A.
2016-10-16

Rosnąca świadomość konsumentów związana z potencjałem i wygodą, jakie niosą za sobą zakupy realizowane za pośrednictwem sieci Internet wpływa na coraz większe zainteresowanie obszarem e-commerce. Dotyczy to większości firm działających do tej pory w klasycznym modelu opartym o stacjonarne punkty sprzedaży. Nie możemy, tym samym, wykluczyć, że już niedługo duża część tradycyjnych sklepów będzie pełnić rolę przede wszystkim salonów wystawowych. Więcej informacji o potencjale e-commerce można znaleźć w felietonie Juliusza Niemotko, dostępnym wersji drukowanej i na stronie internetowej tygodnika WPROST.

Za co kochamy smartfony – nowy felieton Ilony Weiss, Prezes Zarząd ABC Data S.A.
2016-10-09

Nowoczesne technologie rozwijają się w zupełnie bezprecedensowym tempie. Systematyczne zwiększanie mocy obliczeniowej stanowi jednak tylko jeden z aspektów technologicznego postępu. Kolejne, to rozwój mobilności, a przede wszystkim uniwersalności urządzeń. Jak do tej pory wszystkie te kwestie w najdoskonalszy sposób łączą w sobie… smartfony. Urządzenia te są tak wszechstronne, że z pewnością jeszcze bardzo długo nie uda nam się wykorzystać w pełni ich potencjału! Za co jeszcze, poza uniwersalnością i mobilnością, kochamy smartfony? Odpowiedź na to pytanie można znaleźć w nowym felietonie Ilony Weiss, dostępnym wersji drukowanej i na stronie internetowej tygodnika WPROST.

Myśleć lokalnie, działać globalnie – wywiad z Iloną Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
2016-09-06

W obecnym otoczeniu konkurencyjnym nie można stać w miejscu, tylko trzeba ciągle się rozwijać. ABC Data robi to na wielu płaszczyznach jednocześnie, m.in. poprzez dywersyfikację regionalną, rozwój obszaru usług z wartością dodaną czy działania M&A. O tym jak skutecznie budować pozycję lidera dystrybucji IT w Europie Środkowo-Wschodniej, uzyskać atrakcyjne marże oraz wykorzystać nowe trendy opowiedziała w rozmowie z zastępcą redaktora naczelnego magazynu „Manager MBA” Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data. Zachęcamy do lektury wywiadu.

Więcej
AR – wszystko i jeszcze więcej – nowy felieton Ilony Weiss, Prezes Zarządu ABC Data S.A.
2016-09-05

Gdyby kilkadziesiąt lat temu zapytać przeciętnego mieszkańca cywilizowanego świata o przyszłość, zapewne uznałby, że najlepszą miarą postępu jest prędkość podróży. Dziś, myśląc o przyszłości zastawiamy się, w jakim stopniu będzie ona wirtualna. Jako pierwsze pokolenia w całej historii ludzkości obserwujemy rozwój rzeczywistości innej, niż ta dana nam przez naturę. A przecież nasza przygoda z wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością dopiero się zaczyna. W swoim nowym felietonie Ilona Weiss, Prezes Zarządu ABC Data, porusza bardzo aktualny temat rozszerzonej rzeczywistości. W jaki sposób ta technologia wpłynie na nas wszystkich? Odpowiedź w wersji drukowanej i na stronie internetowej tygodnika WPROST

Więcej